2011年10月31日月曜日

スパイスたちの町おこし / Spices help downtown Philly

不思議なもので留学していた頃は他の東洋人の学生が気になり、妊娠時はやたらと妊婦が目に入った。そしてスパイスラックに関わるようになってからは、どこに行ってもスパイスたちに出会う気がする

先週娘を会いにフィラデルフィアに行った時、夫と偶然入ったレストランのオーナーが2人の女性だと聞いた時、やっぱりと笑ってしまった。しかも、彼女たちはレストランを一件経営しているだけではなく、実は町おこし的な事業を展開しているのだ。

10年前、ダウンタウンの13ストリート界隈は怪しげな店が並ぶエリアだったらしい。今のお洒落な雰囲気からは想像もつかないその変革のエンジンとなっているのが2のスパイスが立ち上げた諸々の事業だというhttp://barbuzzo.com/


今彼女たちはこの通りに地中海メキシカンスペイン(元インド) 料理のレストラン、グルメスーパー、インテリア・ショップ、ギフト・ショップと計6軒の店を経営しているしかもこの6店舗が何とも上手にブランディングされているのだそれぞれの店に個性がありながら”We heart (=love) 13sth Street”というコンセプトの元に素敵な統一感があるスパイスのひとりが大学でグラフィック・デザインの勉強をしていたというのが納得できる

リスクの多い飲食・小売業、成功とともに及んでくる地価の高騰などこれから課題も多いだろう。でも好きなことを自分たち流にやっていてそれが地元の貢献にもなっているスパイスたちにエールを送りたい


そういえばお店を出る時にカウンターでひとりの女性が忙しそうに何か作業をしていたのを思い出す。あとでわかったのだがそれはオーナーのスパイスだった今度来た時はぜひ声をかけてスパイスラックの話をしてみよう。

by ゆき子

13ストリートの地図 Map of 13th Street


It is a curious thing that when I was in college in the US, I was always attuned to other Asian students, and when I was pregnant, my eyes always drifted towards other pregnant women. Now that I am involved in Spice Rack, I seem to run into Spices everywhere I go.

It was no different last week when I went to visit my daughter in Philadelphia. I chuckled when I found out that the restaurant my husband and I accidently stumbled into was owned by two Spices. And the amazing fact was that this duo not only owned the restaurant we ate at, but were in fact owners of five other businesses on that street.

Apparently, ten years ago, this was a desolate and seedy neighborhood. It is difficult to imagine this from the chic and trendy atmosphere it now sports. And it is the business enterprises of these two Spices that has been the engine behind this transformation. http://barbuzzo.com/

The Spices own six businesses;  A Mediterranean, a Mexican and a Spanish (formerly Indian) restaurant, a gourmet grocery store, a home interior shop, and a gift/chocolate store. And what a great job they have done with the branding! Each place stands on its own in terms of personality, but together there is a uniformity under the concept of  “We heart (=love) 13th Street”. It is easy to understand that one of the Spices studied graphic design in college.

I assume that the Spices have their share of challenges running their multiple ventures and facing a rise in land price that come with the success of these ventures. However, it is truly admirable that they continue to push forward with their dreams while contributing to the city they love.
That day, I remember seeing a woman doing paperwork at the counter when we were about to leave the restaurant. Later, I found out that is was one of the Spices. Next time I go there, I plan to introduce myself and tell her about Spice Rack.
by Yuki




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